Nuts4makeup's Weblog


Scent Ideas & Custom Perfume!

I had an idea today to do custom scents for people who are looking for a dupe of their favorite scent, or would like to see a scent combination put together. I know this is something I would like to do for myself, because I have a perfume (Roxy Hula Girl) that was discontinued, but I still like it and I still want to have a perfume that smells just like it. So I wanted to put it out there in case someone wanted a custom perfume made or want to have their favorite perfume duped.

I know there are a couple websites who make custom perfumes according to the specifications of a customer, or the customer sends a sample to the company for them to work off of and I know these companies charge A LOT for their services, sometimes about $300 just for them to make a sample size of the perfume. Of course if I did custom perfumes for people, I want to make it affordable, but also worth the time it took for me to make it. It should be pretty simple for me to do scent combinations, for example if someone wanted “violet+lime” or whatever. But if there is a specific perfume that someone wants duped, I would have to do some research and first find out if it is possible for me to make it and then price according to cost of materials and time spent.

I thought this would be a great idea since if it were up to me, I would only have scent that I like (lush dupes! :D), but this way you can have what YOU really like too. Please let me know in the comments if this is something you would be interested in! Thanks and have a great day!


Monday Poll

It’s the Monday poll from MakeupandBeautyBlog.com! I ā¤ Karen & Tabs šŸ™‚ And she's from the bay area, hey girl heyy!

1. Mood:
I’ll be in a better mood once I finish up some homework and then I can dick around and do whatever I want!
2. What do you use to clean your makeup brushes?
I use shampoo, or face wash that I no longer use on my face. I also have Dr. Bronners castille soap in Lavender. I’ll use almost anything haha
3. Wide-legged jeans ā€” yea or nay?
I’m gonna have to say no, I can’t see it being flattering on a short girl like me
4. The last book that made you cry?
I read a variety of things, but none were tearjerkers
5. Do you wear bracelets?
no, I do wear a watch though
6. Have you ever cut your own bangs?
Heck yeah! My hair grows really fast and I don’t get haircuts often, but I will trim or cut my bangs. After you get practice, it’s easy!
7. Are you a procrastinator?
who isn’t? I have been trying to get into the habit of getting the grunt work out of the way, cuz I’d much rather be working on my blog, making perfumes, knitting, sleeping, watching the office…
8. Favorite cookie?
Mmm, I love cookies. the Mrs. Fields butter toffee cookie is to die for!
9. I always knew Iā€™dā€¦
have a fabulous life. Nails done, hair done, everything big! Not quite Kim Kardash status yet, but I’m on my way!
10. Weekly goals:
Make a couple videos and or written posts, make perfume samples to give out to some lucky folks (details to come), exercise at least once this week (come on, lazyass!)

Now it’s your turn to fill out the poll in the comments section below šŸ™‚


Braun Silk-epil Soft Perfection Epilator Review

Enjoy!

Some things I forgot to mention in the video:
– an epilator is a device that has many tweezers on a rotating roller to pluck hairs rapidly
– The device is sort of loud when it’s turn out, like a bit louder than hair clippers
– I want to try out more expensive models sometime in the future, because the one I have isn’t as efficient as I hoped it would be
– My shirt is from www.dynoisthename.com, the background painting is too. he’s my boo, like, literally hahah
– Sorry for saying “like” and “uhm” so much in the video, it’s a nervous tick!

follow me on twitter > nuts4makeup


hi!

so i’m uploading a short video i made. it’s going to take about 4 hours to finish uploading…its only a 3 minute video dang!?

get ready for the most exciting, easy to hear, video log which will make you think deeply about life!

no, not really. i just wanted to post something because i’m really trying to be more consistent about making posts now. i attempted to make a couple videos previously, like last night and earlier today, and you know what…it’s a lot harder than it looks! i’m not really the type of person who likes to talk to cameras…while alone in my room. i barely even like to leave people voicemails! haha so this is very new to me and i’m still trying to get comfortable and find my way. and, add to that the fact that i have to learn how to edit videos now. goodness…i was editing one of the videos yesterday and just today i realized i cut out a whole chunk that i wasn’t supposed to! oops!

but i have faith in myself that it can only improve from here. cuz really…yeah, you’ll see what i mean! haha

*here it is!* omg so they automatically picked a thumbnail image of me where i look like i just got ice water poured down my back! i changed it something a little less ugly, but still ugly haha.


In case anyone cares

I’m gonna blog again! šŸ˜€

I’m debating whether I want to delete old posts because it’s kinda embarrassing in a way to look back at them…haha, those pictures are soo old. And I no longer buy a lot of makeup these days, but I’m getting into perfumery so I wanna blog about that.

I knit too! I’m almost the only person I know who knits, but it’s really fun! I made 3 slouchy beanies and 1 and half gloves so far, currently finishing a pair

And of course I’m gonna do reviews, cuz my opinion matters!

Yup, that’s all for now. Wow that felt good actually, it’s good to be back šŸ™‚